κατακόκκινα σαγκουίνια...


η επιστροφή στο σπίτι μετά την εξόρμηση  μου στην λαϊκή αγορά με βρίσκει με υπέροχα λαχανικά και με γευστικότατα, κατακόκκινα σαγκουίνια.
κι εκεί που έσπαγα το κεφάλι μου τι γλυκό να ετοιμάσω μου έρχεται η ιδέα... τι καλύτερο από ένα κέικ με ολόκληρα πορτοκάλια, στην περίπτωσή μας σαγκουίνια!!!
 μια συνταγή που την έχω κάνει τόσες πολλές φορές που την έχω μάθει απ' έξω κι ανακατωτά. 
να σας πω την αλήθεια δεν θυμάμαι που την πρωτοδιάβασα, αλλά την έχω πολλά χρόνια και με τις αλλαγές που έκανα, έχει πλέον καταταχθεί στις αγαπημένες.
πίστευα ότι θα κρατούσε λίγο από το κόκκινο χρώμα,αλλά όχι, προς απογοήτευση μου, δεν είχε ιδιαίτερη διαφορά. στην γεύση όμως με έβγαλε ασπροπρόσωπη.
ήρθε η ώρα να την μοιραστώ μαζί σας.


τα υλικά μας:
400 γρ. ζάχαρη
200 γρ. σπορέλαιο
3 αυγά
1 κουτ. του γλυκού εσάνς βανίλιας
2 κουτ. του γλυκού baking powder
350 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
150 γρ. αμυγδαλόσκονη
300 γρ. πορτοκάλια χοντροκομμένα
250 γρ. φρέσκο χυμό πορτοκάλι
100 γρ. αμύγδαλα χοντροκομμένα

προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170 βαθμούς.
πλένουμε και κόβουμε σε κομμάτια τα πορτοκάλια, έτσι όπως είναι με την φλούδα, αφαιρόντας το πάνω και το κάτω μέρος τους. τα αλέθουμε στο multi μέχρι να γίνουν πολτός.
σε ένα μπολ κοσκινίζουμε το αλεύρι με το baking powder, ρίχνουμε και την αμυγδαλόσκονη μέσα..
χτυπάμε στο μίξερ το λάδι με την ζάχαρη μέχρι να διαλυθεί. προσθέτουμε τα αυγά ένα-ένα και την βανίλια, συνεχίζοντας  το χτύπημα για 10'.
ξεκινάμε να ρίχνουμε το αλεύρι εναλλάξ με το χυμό. 
στο τέλος με μια κουτάλα ανακατεύουμε το πολτό των πορτοκαλιών μαζί και τα χοντροκομμένα αμύγδαλα.
αδειάζουμε το μείγμα σε αλευροβουτυρομένη φόρμα (28 εκ.). το βάζουμε να ψηθεί  για 1 ώρα, μπορεί να θέλει κανένα 5' παραπάνω, μέχρι να βγαίνει στεγνή η οδοντογλυφίδα, που θα τρυπήσουμε το κεικ.
μην ξεχνάμε δε ανοίγουμε τον φούρνο πριν περάσουν τα πρώτα 45' του ψησίματος.
το βγάζουμε και το αφήνουμε να κρυώσει. 
αν θελουμε μπορούμε να το σιροπιάσουμε, αλλιώς μπορούμε να το φάμε κι έτσι.

για το σιρόπι:
200 γρ. χυμό πορτοκάλι
30 γρ. ζάχαρη
20 γρ. βούτυρο

βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι τον χυμό και την ζάχαρη να πάρουν μια βράση. στο τέλος προσθέτουμε το βούτυρο. περιχύνουμε το κεικ και το αφήνουμε ξανά να κρυώσει.


και τωρα μπορούμε να το απολαύσουμε!!!

καλή επιτυχία!!!

Σχόλια